25 Şubat 2010 Perşembe

BMW R1200GS/GSA DEFRANSİYEL YAĞI DEĞİŞİMİ

BMW R1200GS/GSA DEFRANSİYEL YAĞI DEĞİŞİMİ her ne kadar servisler 40000km de bir  yapılıyor olsa da 20000km bir olmasında fayda vardır.
Kullanılacak malzemeler torx anahtarları, Castrol SAF-XO (75W90 tam sentetik dişli yağı)Optimoly TA (Molibden katkılı yüksek basınç gresi)Staburags NBU 30 PTM (Asit içermeyen gress)

Öncelikle arka tekerleği ve çamurluğu söküyoruz . Buraya kadar kolay olduğundan fotoğraf koymadım.Daha sonra defransiyel  yağ boşaltma tıpasını açıyoruz .Bu tıpa 08 modellerde altta daha önceki modellerde ise yan taraftadır. 08 önceki modellerde paraleveri ayırıp şaftfan difransiyeli kurtardıktan sonra yağı boşaltıyoruz.


Yağ boşalırken diğer taraftan fren kaliperini söküyoruz.

Lastik gergi ile havada asılı kalacak şekilde sabitliyoruz.Daha sonra buna hız sensörünün kablosunu da  asacağız.


Sonra aşağıdaki resimde oklarla işaretli şekilde görülen hız sensörü  ve kablosunu sabitleyen vidaları söküyoruz.

 

Sensörü yavaşça çıkararak ucunu kağıt mendille temizleyip fren kaliperinin yanına asıyoruz.(Yukarıdaki resimde görülüyor)
Daha sonra Paraleveri defransiyelden ayırıyoruz.


Difransiyel aşağıya düşecektir . Eğer ayrılmazsa yavaşça bastırdığınızda ayrılacaktır. 08 önceki modellerde şimdi yağ boşaltabilir.
Ben şaft – defransiyel frezelerini yağlamak için ayırıyorum.Bu frezeleri Castrol Optimoly TA  ile yağlıyorum.
Defransiyel tarafı

Şanzıman tarafı için plastik kelepçe kesilir ,körük sıyrılır,tornavida yardımıyla şaft biraz geriye çekilir,yağlama işlemi diş fırçası yardımıyla yapılır.


Bundan sonra körüklerin metal ile temasta olan yüzeyine  (kırmızı ile işaretli yerlerden)  Staburags NBU 30 PTM uyguladık .

Yine yukarıdaki resimde görüldüğü gibi tekrar paraleveri sabitliyoruz.
Bmw servis manualinde defransiyele  0.23 lt. yağ koyunuz diyor. ABD giden yazıda defransiyel içinde fazla basınç olduğundan 0.18 lt. yağ koyun diye bilgiler gelince ben 0.2  lt. , 50cc lik enjektör yardımıyla yağ koydum. Bu işlemi yaparken oldukça yavaş yapmak gerekiyor aksi taktirde yağ dışarıya boşalabiliyor.


Artık geriye söktüğümüz parçaların hepsini geriye takmak kaldı.
Sıkarken kullandığımız tork verileri şunlar.
Yağ boşaltma tapası : 20 Nm
Paralever bağlantı vidası : 43 Nm
Hız sensörü vidası : 4 Nm
Fren Kaliperi tespit vidaları : 24 Nm
Arka Lastik Bijonları : 60 Nm
Çamurluk vidaları : 8 Nm
tüm mekanik  tavsiye niteliğindedir, doğabilecek hasar ve zararlar uygulayanın kendi sorumluluğundadır

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder